Lucrez în calitate de laborant în cabinetul de informatică şi, de multe ori, elevii vin cu adresări ca să le caut referate, esee şi alte informaţii de pe Internet. Le căutam şi ofeream tot ce doreau. Acum însă le spun: "Biblioteca şcolară pentru ce este? Acolo sunt cărţi, reviste, ziare - dacă nu găsiţi nimic veniţi la mine şi după lecţii vă ajut cum să căutaţi informaţia dorită".
În zilele noastre copiii au acum acces la mai multă informaţie: televiziune, radio, Internet, cărţi. Ei însă aleg modul cel mai uşor, căutînd şi imprimînd totul de-a gata, de pe Internet. Nu se obosesc să caute prin cărţi, cu ceasurile sau să stea prin biblioteci, să noteze sau să conspecteze ceva în caiete.
Dependenţa de calculator se răsfrînge asupra cunoaşterii limbii române: gramatica, scrierea şi vorbirea corectă. Copii în loc să se joace pe afară, să se mai ocupe cu lucruri utile, cum ar fi: îngrijirea animalelor - ei stau cu ceasurile pe site-urile de socializare, îşi fac prieteni virtuali, discută pe chat, se joacă la computer.
Computerul are avantajele şi dezavantajele lui - el trebuie folosit cu prudenţă şi în limite normale de timp. Lăsaţi copiii nu mai mult de 30 minute în faţa computerului. După activitatea la computer se face o plimbare afară, se execută un exerciţiu de focalizare a ochilor: Se priveşte un obiect apropiat apoi se mută privirea spre un obiect mai îndepărtat, exersînd 10-15 minute.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu